confirm
close
confirm
close
close

RAZEM 0,00 zł

RAZEM 0,00 zł

INFOLINIA:
PN - PT: 7:00 - 15:00
TEL: 535 410 810
SALON FIRMOWY:
PN - PT: 10:00 - 18:00 / SB: 9:00 - 14:00
TEL: 664 974 668
UL. WIŚLANA 25, BYDGOSZCZ
Nowoczesne meble drewniane - The Beds
sypialnia, feng shui, aranżacja sypialni, dobre samopoczucie w sypialni, wnętrze na zdrowy sen, zdrowy sen, oświetlenie w sypialni, zen, chronotyp

Poradnik dobrego snu – cz. 1

Zdrowy i wystarczająco długi sen jest potrzebny każdemu człowiekowi. Bez niego trudno o prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia, logiczne myślenie, a nawet utrzymanie prawidłowej wagi.

O tym, jak ważny jest sen, każdy z nas mógł nie raz przekonać się na własnej skórze. W rzeczywistości nie wiadomo jeszcze dokładnie, dlaczego wypoczynek nocny jest aż tak istotny. Z praktycznego punktu widzenia jest to ogromna strata czasu, wszak na sen poświęcamy aż jedną trzecią życia. Psychologowie podkreślają, że w czasie snu umysł porządkuje wspomnienia i zdobyte umiejętności. Biologowie twierdzą, że jego głównym celem jest zachowanie odpowiednich poziomów hormonów. Prawda zapewne leży pośrodku, ale jedno jest pewne – chroniczny brak snu może prowadzić do przyrostu masy ciała, większej podatności na choroby i stres, a nawet do zaburzeń mowy i wzroku.

Brak snu, a raczej niewystarczająca jego ilość, to niestety plaga naszych czasów. Podczas gdy na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci nasze rytuały poranne nie zmieniły się zbytnio – nadal wstajemy o 6 – 7 rano i kończymy pracę po 8 godzinach. Zmieniły się jednak rytuały popołudniowe. Dawniej po powrocie do domu trzeba było zająć się bieżącymi obowiązkami, wieczór poświęcano zaś na rozrywkę i kładziono się spać między 21 a 22. Dziś jest inaczej. Wiele osób ma hobby, które wymagają dużej aktywności fizycznej. Czas rozrywki przesuwa się na późny wieczór, a wiele osób jeszcze w godzinach nocnych ogląda telewizję lub korzysta z komputera albo urządzeń mobilnych.

Poradnik zdrowego snu

Co zrobić, by spać lepiej?

Po jakimś czasie jednak takie życie na wysokich obrotach zaczyna się odbijać na zdrowiu i humorze. Przemęczony organizm coraz gorzej radzi sobie z podstawowymi zadaniami fizycznymi i psychicznymi. Dlatego jak najszybciej należy zacząć trening dobrego snu.

Późnym popołudniem unikaj nie tylko picia kawy i mocnej herbaty, ale także napojów słodzonych (szczególnie tzw. „energetyków”): cukier pobudza i utrudnia zasypianie. Nie powinieneś też kłaść się głodny ani mocno objedzony. Lekkostrawny posiłek zjedzony na 2 – 3 godziny przed pójściem spać to najlepsze wyjście.

Należy zacząć kłaść się wcześniej, np. o godzinie 22. Dobrym pomysłem jest nastawienie sobie… budzika, np. na godzinę wcześniej. To będzie sygnał, że należy już kończyć obowiązki i zabawę, wziąć gorący prysznic, poczytać książkę czy wywietrzyć sypialnię. Dzięki takiemu postępowaniu unikniesz sytuacji, gdy nagle wykrzykniesz przerażony „To już jest tak późno?!”. Chociaż pierwsze dni mogą wydawać się trudne, a nastawianie budzika nieco śmieszne, wkrótce Twój organizm przyzwyczai się do nowej rutyny.

Prawidłowa higiena snu

Zresztą „rutyna” to bardzo istotne słowo w kontekście higieny snu. Niemal każdy z nas przestrzega porannej rutyny, choć nie wszyscy to sobie uświadamiają. Wstajemy zazwyczaj o tej samej godzinie, niektórzy w pierwszej kolejności zasiadają przy stole w jadalni do śniadania, inni – biorą odświeżający prysznic lub wykonują krótki trening. Tak samo sprawy powinny wyglądać wieczorem. Na rutynę może składać się np. wypicie kubka gorącego mleka, odprężająca kąpiel lub prysznic, poczytanie książki, a przed samym snem pościelenie łóżka i przebranie się w piżamę. Ważne, by po wejściu do łóżka nie wstawać już z niego (chyba że jest to absolutnie konieczne).

Psychika ludzka jest zbudowana tak, że lubi powtarzające się schematy. Po miesiącu, najdalej dwóch, mózg przyzwyczai się do nowego harmonogramu i będzie domagać się odbycia swojej wieczornej rutyny, co znacznie ułatwi nam zaśnięcie.

Czytanie przed snem pomaga zasypiać

Urządzenia mobilne szkodzą!

Badacze alarmują, że za problemy ze snem w dużej mierze odpowiadają urządzenia mobilne. Po pierwsze, Internet i media społecznościowe bardzo wciągają i przeglądając profile znajomych łatwo stracić poczucie czasu. Poza tym, leżenie w piżamie w łóżku powinno nam kojarzyć się wyłącznie ze snem, a nie z oglądaniem telewizji, a tym bardziej w graniem w gry na urządzeniach mobilnych.

Co więcej, światło wytwarzane przez te urządzenia zakłóca naturalny rytm dobowy i powoduje problemy ze snem. Dlatego najlepiej wyłączyć wszystkie urządzenia nawet na godzinę przed snem. W nocy nie musimy być dostępni dla wszystkich naszych znajomych.

Jak urządzić sypialnię?

Niezwykle ważne jest też miejsce spania. Najlepiej mieć do tego wydzieloną sypialnię. Sypialnia powinna być urządzona w sposób stonowany i ułatwiający wyciszenie. Spokojne, ciemne kolory oraz proste meble sprawdzą się tutaj najlepiej. Dobrze postawić na naturalne surowce, takie jak drewno. Obowiązkowe są również grube zasłony lub rolety, które zasłonią dostęp promieni słonecznych. Przyda się to szczególnie w miesiącach letnich, gdy słońce wschodzi wcześnie i zachodzi późno.

Sypialnię trzeba również przygotować przed snem. Najważniejsze, żeby ją wywietrzyć – także zimą. Osoby, które mają duże problemy z zasypianiem i spędzają mało czasu na świeżym powietrzu, powinny dodatkowo wybrać się chociaż na krótki spacer przed snem. Podczas snu nie powinno być zbyt ciepło – optymalna temperatura to 18°C. Zimą, gdy grzeją kaloryfery, dobrym pomysłem jest wstawienie do sypialni nawilżacza powietrza.
W swojej sypialni powinieneś czuć się swobodnie i bezpiecznie. Dlatego unikaj nadmiaru ozdób, a szczególności wieszania zegarów. Jeżeli masz problemy z zaśnięciem, spoglądanie na zegarek tylko Cię dodatkowo zestresuje, a to jeszcze bardziej utrudni zaśnięcie.

Urządzenia mobilne szkodzą zdrowiu

sypialnia, feng shui, aranżacja sypialni, dobre samopoczucie w sypialni, wnętrze na zdrowy sen, zdrowy sen, oświetlenie w sypialni, zen, chronotyp
Komentarze
Najpopularniejsze
Archiwum

ROZMAWIAMY, DORADZAMY, DAJEMY RABATY

NASI KONSULTANCI SĄ DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI

OBSŁUGA KLIENTA
PATRYK RULEWSKI
535 410 810
PON-PT
07:00 - 15:00
 
 
GODZINY PRACY
PON-PT
07:00 - 15:00
 
SALON FIRMOWY
ŁUKASZ LEWANDOWSKI
664 974 668
PON-PT
10:00 - 18:00
SB
09:00 - 14:00
 
 
GODZINY PRACY
PON-PT
10:00 - 18:00
SOB
09:00 - 14:00
 
INFORMACJE O DOSTAWIE
DAWID JENDRASZAK
535 410 755
PON-PT
07:00 - 15:00
 
GODZINY PRACY
PON-PT
07:00 - 15:00
 
PŁATNOŚCI I FAKTURY
AGATA BILECKA
(52) 360 61 61
PON-PT
07:00 - 15:00
 
 
GODZINY PRACY
PON-PT
07:00 - 15:00
 
 
 
MOŻESZ RÓWNIEŻ SKORZYSTAĆ Z NASZEGO FORMULARZA KONTAKTOWEGO
PRZEJDŹ DO FORMULARZA KONTAKTOWEGO
OPINIE NASZYCH KLIENTÓW
OCENA:
AUTOR: Małgorzata
DODANO: 30-04-2016

Zakupiliśmy z moim mężem, łóżko VINCI, buk olejowany. przepiękne łóżko, świetnie wykonane. Jesteśmy z mężem z zawodu technologami drewna. Widzieliśmy wiele fajnych mebli, jednak wyroby z The Beds to świetne meble. Jeśli ktoś chce stworzyć sobie odrobinę luksusu pod swym dachem, to gorąco polecam The Beds. pełen profesjonalizm, obsługa na wysokim poziomie. Pozdrawiam

OCENA:
AUTOR: Włodzimierz
DODANO: 05-02-2016

Zakupiłem u Państwa łóżko TI wysokie. Mebel spełnia moje oczekiwania, jest dokładnie taki jak w opisie, sama obsługa i dostawa na bardzo wysokim poziomie. Na podstawie mojego doświadczenia mogę polecić współpracę z Państwa Firma. Pozdrawiam życząc wszelkiej pomyślności w nadchodzącym i przyszłych latach.